Live Life with Harmony & Create Perfect Life with Own Way….

Thursday, September 23, 2010

Season 1: Chapter 13-Through a Tiring Days

Hari-hari yang memenatkan....

Selasa lepas 21-09-2010, aku kena fly to Mukah again...aku mintak tolong tunang aku hantar kat Airport Penang... masa kat Airport barang aku tak boleh lepas scanner KASTAM...huuu...sebab aku bawa minyak grease dengan minyak engine untuk motor clarifier...aku terus call bos kata TAK LEPAS la luggage tu...Bos aku suruh bawa grease ja...nasib baik Kastam tu bagi bawa grease je...huuu...aku TAK TAU kata tak boleh bawa minyak...ingat dalam luggage boleh simpan...huuu...kalu aku tau awal-awal lagi aku suruh bos aku courier...huu...minyak tu terpasa la suruh tunang aku hanter keofis aku...huhu...[kan senang awal-awal courier je..tak pun beli dekat sana]...semua settle aku pun berlepas ke Kuching...
Sampai di Kuching terus jumpa tuan teksi yang telah awal-awal lagi di booking...check in Hotel...huu

Keesokannya ambil teksi yang sama untuk ke Airport balik...nak kena naik flight ke Mukah...sekali lagi barang aku tak lepas KASTAM tu...huuu...pening pala aku...terpaksa mintak tolong teksi tadi untuk courierkan guna pos laju sebab nak keluar mungkin dah tak sempat masa tu dah pukul 11pg, flight pukul 12tghari...nasib baik dia mau tolong...semua dah settle aku masuk ke terminal berlepas...tunggu punya tunggu tengok jam dah pukul 11.45pg..tapi apa pasal flight tak sampai lagi...pergi la tanya pegawai bertugas..huuu...flight DELAYED...aduhhh...terus brader tu suruh ambik voucher makan tengah hari...habis je makan brader tadi datang balik and bagi tau..."flight ke Mukah CANCEL...bleh buat pilihan sama ada nak naik hari ini atau esok...kalu hari ni kena naik flight ke Sibu pukul 2 pm and ambil teksi ke Mukah, MasWing tanggung segala perbelanjaan".... kepala makin serabut...terpaksa pilih ambik flight ke Sibu...[nasib baik jumpa brader yang penah belajar kat UTHM boleh la bersembang-sembang, dia mengajar di Politeknik Mukah sekarang]

Sampai di Sibu terus ambik teksi...perjalanan ke Mukah ni yang aku tak tahan...perjalanan guna jalan Sibu-Bintulu ok lagi tapi jalan dari simpang Selangau ke simpang Mukah-Balingan...huuu...jalan macam bukan jalan...jalan pun tak nampak rupa...sepanjang perjalanan aku asyik 'head banging' je dalam teksi tu...perjalanan mengambil masa lebih kurang 4jam..huuu...pukul 6.40 petang aku sampai di rumah sewa aku...huuu...
PENAT sangat-sangat...

Alhamdulillah selamat sampai... 
  

No comments:

Post a Comment